نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

از جمله لپ تاپ های قدرتمند بازار به شمار می رود که عملکرد بسیار عالی آن می تواند رضایت هرکسی را جلب سازد. این روزها کاربران بسیار زیادی را می توان دیدکه دغدغه خرید یک لپ تاپ قدرتمند را دارند.چنین لپ تاپ هایی با عملکرد و توانایی قابل توجه خود به خوبی قادرند تا نیازمندی های عموم کاربران را پاسخ دهند. مشخصات فنی قدرتمند و عملکرد بی نظیر لپ تاپ از جمله ویژگی هایی به شمار می روند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. زمانی که یک لپ تاپ چنین ویژگی هایی نداشته باشد نمی تواند کاربران را نیز جذب خود سازد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

با این تفاسیر می توان به این نتیجه دست یافت که، لپ تاپ همه کاره دل مدل G15-5515 از بهترین محصولات برند دل به شمار می رود. این دسته از لپ تاپ های برند دل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ شناخته می شوند و از قدرت بسیار بالایی برای اجرای گرافیک های سنگین برخوردار هستند.

این تنها ویژگی بارز لپ تاپ مخصوص گیم دل نیست چرا که این محصول از مشخصات فنی و ویژگی های بی نظیر دیگری نیز بهره مند می باشد. شما چقدر با این لپ تاپ ها آشنایی دارید؟ آیا تجربه استفاده از آن ها را داشته اید؟

لپ تاپ همه کاره دل مدل G15-5515 قدرتمندترین لپ تاپ بازار

همان گونه که در بخش ابتدایی نوشتار نیز بیان نمودیم لپ تاپ مدل G15-5515 از قدرتمندترین محصولات بازار به شمار می رود. این لپ تاپ بهترین گزینه برای گیم و اجرای بازی های گرافیکی سنگین می باشد.

عملکرد بالا، مشخصات فنی قدرتمند و توانمندی عالی از مهم ترین ویژگی های این دسته از محصولات برند دل به شمار می روند که همگی برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب اهمیت قابل توجه ای دارند.

وضوح بالا و برخورداری از حداکثر روشنایی لپ تاپ های دل

شما می توانید بالاترین روشنایی و وضوح را در لپ تاپ همه کاره دل مدل G15-5515 شاهد باشید. اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به مشخصات مربوط به صفحه نمایش این لپ تاپ ها داشته باشیم، می توان برخورداری از صفحه نمایش با ابعاد 15.6 اینچ را نام برد.

علاوه بر این لپ تاپ مخصوص گیم دل مجهز به پیکسل هایی از نوع IPS بوده و وضوح و روشنایی قابل توجه ای تا 300 نیت را دارد. شما می توانید مدت زمان زیادی را از لپ تاپ همه کاره دل مدل G15-5515 استفاده نمایید بدون آن که دچار خستگی چشم شوید.

توانایی بالا لپ تاپ مخصوص گیم دل در اجرای بازی ها

یکی از دلایلی که موجب شده تا لپ تاپ دل از مدل G15-5515 قدرت بالایی در اجرای بازی های گرافیکی داشته باشد، برخورداری از پردازنده مدل H 5800 سری 7 می باشد. این پردازنده ها توسط شرکت AMD که یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده پردازنده می باشد تولید شده اند.

علاوه بر این پردازنده ها که توانایی بسیار زیادی در ارائه فرکانس های بالا دارند، برند دل از پردازنده گرافیکی دیگری در لپ تاپ همه کاره دل مدل G15-5515 استفاده نمود.

این پردازنده که با نام GetForce RTX شناخته می شود از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و توسط شرکت NVIDIA تولید و به بازار عرضه می گردد. با وجود چنین پردازنده هایی در لپ تاپ همه کاره دل مدل G15-5515 شما قادر خواهید بود تا به راحتی بازی های گرافیکی سنگین را نیز اجرا نموده و از قدرت بالای این دسته از لپ تاپ های برند دل نهایت لذت را ببرید.

مشخصات ظاهری لپ تاپ دل مدل G15-5515

شما هنگام کار با لپ تاپ دل مدل G15-5515 به راحتی می توانید متوجه خوش ساخت بودن آن شوید. نکته ای که در رابطه با مشخصات ظاهری این لپ تاپ ها وجود دارد این است که شاسی آن ها از پلاستیک بوده و به راحتی می توانید آن ها را مورد استفاده قرار دهید. این سری از لپ تاپ های برند دل عاری از هرگونه لبه مزاحم بوده و شما تیزی خاصی را در اطراف این لبه ها حس نخواهید نمود.

این لپ تاپ ها به عنوان لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی دل نیز شناخته می شوند. با این تفاسیر اگر به دنبال خرید لپ تاپی قدرتمند برای برنامه نویسی می باشید ما این مدل از لپ تاپ ها را به شما معرفی می نماییم.

از دیگر مشخصات ظاهری این لپ تاپ ها می توان حاشیه های نازک آن ها را نام برد. طراحی رضایت بخش، وجود انعظاف در درب و کیفیت ساخت عالی همگی در کنار هم موجب شده اند تا لپ تاپ همه کاره دل از مدل G15-5515 به عنوان یکی از مدل های رضایت بخش بازار به شمار رود.

برای باز و بسته نمودن راحت لپ تاپ، دو عدد لولا در قسمت پشتی لپ تاپ قابل مشاهده است که این عمل را برای شما سهولت بخشیده اند. وزن لپ تاپ مدل G15-5515 حدود 2.44 کیلوگرم بوده و اگر بخواهیم اشاره ای به میزان ضخامت آن داشته باشیم، لازم به ذکر است که ضخامت این محصول 26.9 میلی متر است.

از امکانات بسیار مهم این لپ تاپ ها وجود بریدگی و شکاف در قسمت های بالایی آن ها را می توان نام برد. این بریدگی ها شرایط لازم برای خنک شدن قسمت های داخلی و تهویه هوا لپ تاپ را فراهم می سازند تا مشکل خاصی برای قطعات ایجاد نگردد.

بررسی پورت ها و قابلیت های ارتباطی

کارشناسان نمایندگیی تعمیرات لپ تاپ دل معتقدند یکی از نکات بسیار مهمی که لازم است درباره لپ تاپ همه کاره دل از مدل G15-5515 بدانید این است که این محصول دارای پورت هایی با عملکرد عالی است. شما در این لپ تاپ ها می توانید پورت های کاربردی خاصی را ببینید که شامل پورت های درگاه اترنت، پورت USB، درگاه USB Type – C ، پورت HDMI، پورت LAN، درگاه برق AC، جک های خروجی صدا و پورت USB 3.0 می شوند.

خرید و تعمیر لپ تاپ همه کاره دل

با تعدد بسیار بالای مراکز عرضه و فروش لپ تاپ، انتخاب فروشگاهی برای خرید لپ تاپ همه کاره دل از مدل G15-5515 که از اعتبار بالایی برخوردار باشد کار ساده ای نیست. شما برای برطرف کردن مشکلات و تعمیر قسمت های مختلف سخت افزاری این محصول بایستی حتما به سراغ نمایندگی دل بروید که با اعتبار بالای خود دارای محصولاتی کاملا اورجینال و باکیفیت باشد.

ما در مجموعه خود با عنوان نمایندگی دل، خدماتی ویژه را برای شما در نظر گرفته ایم تا بتوانید محصولاتی مطابق با نیازهای خود را تهیه کنید. در کنار خرید لوازم جانبی اصلی و اورجینال، می توانید از مجموعه خدماتی همچون تعمیر لپ تاپ دل را نیز دریافت نمایید که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.



:: برچسب‌ها: لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

از نظر ارتقاء، لپ تاپ­ها با دسکتاپ­ها متفاوت هستند. لپ‌تاپ‌ها و سایر رایانه‌های قابل حمل، بر خلاف رایانه‌های رومیزی، به ندرت گزینه‌های ارتقای متعددی برای قابلیت بهتر دارند. از این رو، ارتقاء لپ تاپ­ها در مقایسه با رایانه­های رومیزی دشوارتر است. یکی از بهترین لپ تاپ­های جهان لنوو است که می­توان به سادگی آن را ارتقا داد. آنچه می­توانید در لپ تاپ لنوو ارتقا دهید بر اساس سازنده یا مدل لپ تاپ تعیین می­شود.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محسوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...

از سوی دیگر، اکثر لپ‌تاپ‌های لنوو، امکان ارتقا یا تعویض حافظه سیستم، هارد دیسک و همچنین CPU در نسل­های 4 به پایین را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی از مدل­های لپ تاپ لنوو به شما این امکان را می­دهند که آن‌ها را به روشی ساده­تر ارتقا دهید. در ادامه مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با روش­های ارتقا لپ تاپ لنوو بحث نماییم. با وبلاگ ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

ارتقا رم لپ تاپ لنوو

RAM  مخفف Random Access Memory است، اما شما آن را به نام حافظه فیزیکی یا به سادگی حافظه نیز خواهید دید. سیستم عامل شما از RAM برای ذخیره موقت اطلاعات مربوط به فرآیندها و وظایف در حال اجرا استفاده می­کند.  RAM بیشتر به این معنی است که فرآیندهای بیشتری می­توانند به طور همزمان اجرا شوند.

رم کامل می­ تواند باعث مشکلات عملکرد شود؛ زیرا سیستم عامل باید سرریز را در جای دیگری ذخیره کند. برای آزاد کردن حافظه برای فرآیندها و وظایف فعال، سیستم شروع به نوشتن داده­های اضافی، یعنی اطلاعات مربوط به فرآیندها یا وظایف غیرفعال، روی هارد دیسک (حافظه مجازی) می­کند. هنگامی که کاربر به یک فرآیند یا کار  برمی‌گردد، سیستم باید ابتدا RAM را آزاد کند، سپس داده‌های مورد نیاز را از هارد دیسک دریافت کرده و در RAM بارگذاری کند.

 از آنجایی که سرعت خواندن/ نوشتن هارد به طور قابل توجهی کمتر از سرعت خواندن / نوشتن رم است، کاربر با تاخیر مواجه می­شود. اگر زمانی که می‌خواهید بین برنامه‌ها جابجا شوید، به نظر می‌رسد که لپ‌تاپ لنوو شما اغلب کند می‌شود، افزودن رم لپ‌تاپ احتمالاً سیستم شما را تقویت می‌کند.

نکات قبل از تعویض و ارتقا رم

نوع اشتباه رم مانند DDR2 به جای  DDR3 در لپ تاپ شما جا نمی­شود. برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که فرکانس ساعت حافظه­های رم خود را مطابقت دهید. به عبارت دیگر، هنگامی که یک حافظه رم اضافی خریداری می­کنید، مطمئن شوید که تعداد مگاهرتز آن با آنچه قبلاً دارید یکسان است.

همچنین به خاطر داشته باشید که ماژول­های RAM لپ تاپ به طور قابل توجهی کوچکتر از ماژول­های رایانه ­های رومیزی هستند، بنابراین آن‌ها را SO-DIMM برای ماژول­های حافظه دوگانه کوچک درون خطی می­نامند. به طور تصادفی نوع اشتباه DIMM را خریداری نکنید.

در اینجا خلاصه­ای از آنچه باید بدانید آمده است:

نوع رم، یعنی  DDR، DDR2  یا  DDR3و یا حتی DDR4
مقدار مگاهرتز پشتیبانی شده توسط لپ تاپ لنوو شما
اندازه فیزیکی SO-DIMM برای لپ‌تاپ
ترکیب ماژول­های مختلف رم می­تواند باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد به دلیل ناسازگاری رم شود. در بدترین حالت، سیستم بوت نمی­شود یا ممکن است یکی از ماژول­های RAM را تشخیص ندهد. اگر می‌خواهید ماژول رم اصلی را نگه دارید و اگر با تنظیم تنظیمات در بایوس راحت نیستید، باید ماژول دومی با همان مارک پیدا کنید، یعنی فرکانس، تأخیر و ولتاژ یکسان.

نحوه اضافه کردن و ارتقا رم لپ تاپ لنوو

حال که به نکات قبل از ارتقا لپ تاپ لنوو در رابطه با رم پی بردید وقت تعویض رم می­باشد. قبل از انجام عملیات، حتما آن را از برق بکشید، خاموش کنید و باتری را خارج کنید.

جایگزین کردن اکثر ماژول­های رم بسیار آسان می­باشد. ممکن است یک دریچه دسترسی به رم در پشت لپ تاپ خود پیدا کنید. در غیر این صورت، بررسی کنید که آیا می­توانید قاب پشتی یا صفحه کلید را بردارید تا RAM  نمایان شود. اگر نمی­توانید رم را در جایی پیدا کنید، به دفترچه راهنما یا وب سایت لنوو مراجعه کنید.

رم را در معرض دید قرار دهید: دریچه پلاستیکی قابل جابجایی را که محفظه RAM را می­پوشاند پیدا کنید. اگر دو محفظه دارید، محفظه بزرگ‌تر احتمالا هارد دیسک را نگه می­دارد. پیچ­ها را باز کنید و پوشش را بردارید. این باید یک یا دو اسلات RAM را نشان دهد که یکی یا هر دو ممکن است پر شده باشند.
ماژول­های RAM قدیمی را بردارید: برای آزاد کردن یک ماژول RAM، گیره­های چپ و راست را به طرفین بکشید. هنگامی که گیره آزاد شد، باز می­شود و می­توانید به سادگی آن را بیرون بکشید.
ماژول­های RAM جدید خود را وارد کنید: برای قرار دادن یک ماژول رم جدید، آن را با زاویه 45 درجه به داخل شیار بلغزانید، مطمئن شوید که واقعاً در شکاف قرار دارد، سپس آن را به سمت پایین فشار دهید. می‌دانید که ماژول‌ها را درست زمانی وارد کرده‌اید که بریدگی‌های کوچک کناره‌های ماژول RAM با برآمدگی‌های کوچک روی گیره‌ها هماهنگ شده‌اند.
در بایوس یا ویندوز بوت شوید: می‌توانید قبل از راه‌اندازی ویندوز وارد بایوس شوید تا بررسی کنید که آیا RAM شناسایی شده است یا خیر و آیا گزینه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید فعال کنید.

ارتقا هارد لپ تاپ لنوو

ارتقا لپ تاپ لنوو به رم ختم نمی­شود و می­توان هارد آن را نیز به SSD ارتقا داد. هیچ راهی بهتر از جایگزینی هارد مکانیکی خود با یک درایو حالت جامد (SSD) برای افزایش سرعت عملکرد نوت بوک وجود ندارد. این کار سختی نیست. اگر فکر می­کنید نصب مجدد ویندوز و همه برنامه­های شما از ابتدا و بازگرداندن تنظیمات مورد علاقه شما ممکن است پیچیده باشد، نگران نباشید. حداکثر ظرف یک یا دو ساعت با یک کلون از هارد دیسک قدیمی خود به کار برمی‌گردید. با این تفاوت که سیستم سریع‌تری خواهید داشت.

نکات قبل از ارتقا هارد HDD به SSD

روشی که باید برای ارتقای لپ تاپ لنوو خود با SSD  دنبال کنید تا زمانی که بتوانید به راحتی به محفظه هارد دیسک دسترسی داشته باشید. دومین کاری که باید انجام دهید این است که یک درایو SSD را پیدا کنید که با لپ تاپ لنوو شما سازگار باشد. باید بررسی کنید که کانکتور سازگار است و اندازه آن با محفظه در نوت بوک مطابقت دارد. بیشتر لپ تاپ­های لنوو دارای یک محفظه 2.5 اینچی هستند، اما لپ‌تاپ‌های فوق‌قابل حمل ممکن است به جای آن یک جایگاه 1.8 اینچی داشته باشند. علاوه بر این، حتی در بین هارد دیسک‌های 2.5 اینچی، مدل­هایی با ضخامت­های مختلف وجود دارد.

لپ تاپ­های مدرن لنوو معمولاً درایوهای 2.5 اینچی را با رابط SATA نصب می­کنند. دفترچه راهنمای محصول خود را بررسی کنید تا بفهمید کدام اندازه SSD و رابط را باید خریداری کنید. به طور کلی، بدانید که درایو ذخیره سازی 7 میلی متری SATA SSD را می­توان در یک محفظه 9.5 میلی متری نیز نصب کرد. علاوه بر این، برخی از مدل­ها با شاسی مخصوص به فروش می­رسند که امکان نصب آن‌ها را حتی در اتاق­های بزرگ‌تر فراهم می ­کند.

موارد نیاز قبل ارتقا و تعویض هارد

علاوه بر اندازه و رابط، مراقب باشید مدلی را انتخاب کنید که حداقل فضای کافی برای پارتیشن ویندوز و پارتیشن بازیابی سیستم را داشته باشد. صرف نظر از مدلی که انتخاب می­کنید، به خاطر داشته باشید که شاسی خارجی نه تنها به شما برای اتصال خارجی SSD در طول فرآیند شبیه سازی دیسک کمک می­کند، بلکه بعداً برای بازیافت هارد دیسک مکانیکی که می­خواهید بردارید، می­توانید از آن استفاده کنید.

آماده سازی برای ارتقا هارد به SSD

هارد دیسک قدیمی را برای شبیه سازی آماده کنید: ابتدا باید کارهای مقدماتی را روی هارد دیسک قدیمی انجام دهید. یک تصویر پشتیبان در ویندوز با رفتن به کنترل پنل و سپس انتخاب مورد در Control Panel > System and Security > Backup and Restore ایجاد کنید. در منوی سمت چپ، “System Image Backup” را انتخاب کنید تا یک تصویر سیستم در هارد دیسک خارجی یا درایو شبکه ایجاد شود.

پوشه­ های بزرگی که نیازی به انتقال به SSD ندارند را جابه جا کنید: اگر هارد دیسک قدیمی شما بزرگ‌تر از SSD مورد نیاز برای نصب باشد، این اتفاق می­افتد (به عنوان مثال، اگر هارد دیسک قدیمی شما 500 گیگابایت است و SSD خریداری شده مدل 120 گیگابایتی است). در این صورت، پوشه‌های بزرگ‌تر مانند پوشه‌هایی که حاوی عکس‌ها، ویدیوها و بازی‌ها هستند  را به یک هارد دیسک متفاوت از SSD منتقل کنید تا تصویر پشتیبان به اندازه کافی برای SSD باشد.
هارد دیسک قدیمی خود را تمیز کنید تا فضای بیشتری آزاد شود: برای مثال، می‌توانید برنامه‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید و فایل‌هایی را که دیگر مورد نیاز نیستند و نیازی به کلون شدن در SSD جدید ندارند، حذف نصب کنید. می‌توانید نرم‌افزار رایگان CCleaner را نصب و اجرا کنید، که به‌طور خودکار فایل‌های موقت قدیمی و سایر موارد آشغال فضایی را حذف می‌کند.

شروع ارتقا هارد به SSD

SSD را به صورت فیزیکی وصل کنید: SSD را در شاسی خارجی نصب کنید یا آن را به آداپتور  USB SATA  متصل کنید، سپس آن را از طریق کابل USB به لپ تاپ وصل کنید.
SSD را راه اندازی کنید: اگر SSD به طور خودکار توسط ویندوز شناسایی نشد و یک حرف درایو به آن اختصاص داده نشد، باید از مدیریت دیسک ویندوز استفاده کنید. Charm Bar را فعال کنید و با کلید مدیریت دیسک جستجو را شروع کنید، سپس از میان نتایج گزینه ایجاد و فرمت پارتیشن‌های دیسک سخت را انتخاب کنید. در لیست درایو ظاهر شده، SSD جدید را به عنوان یک دیسک جدید خواهید دید. اگر روی آن نوشته شده not initialized کلیک راست کرده و Initialize Disk را انتخاب کنید.
اندازه پارتیشن فعلی را تغییر دهید: برای اطمینان از اینکه اندازه آن کوچکتر یا حداکثر برابر با واحد SSD است. برای دیدن آن می­توانید در مدیریت دیسک بمانید، جایی که می­توانید اندازه هر دو پارتیشن را تجزیه و تحلیل کنید (معمولاً C: جایی است که ویندوز و برنامه­ها در آن نصب می­شوند). اگر درایو C بزرگ‌تر از فضای SSD است، باید آن را فشرده کنید. در این حالت بر روی پارتیشن کلیک راست کرده و مورد Shrink Volume را انتخاب کنید.

در پنجره بعدی تنظیمات پیش فرض را بدون تغییر رها کنید و بر روی Reduce کلیک کنید. این کار اندازه پارتیشن اولیه را بدون توجه به بقیه فضای تخصیص نیافته کاهش می­دهد. نگران نباشید در طول فرآیند شبیه سازی، نرم افزاری که استفاده می­کنید، اندازه را تغییر می­دهد و فضایی را به درستی روی SSD شما تخصیص می­دهد. در این مرحله باید لپ تاپ لنوو خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

نرم افزار کلونینگ را نصب کنید: برای کلون کردن از برنامهEaseUS Todo Backup Free  استفاده کنید؛ یک برنامه رایگان برای استفاده شخصی، با رابط کاربری ساده و بصری، که می‌تواند انتقال به SSD را بهینه کند

هارد دیسک مبدا و مقصد را انتخاب کنید: با EaseUS Todo Backup، دکمه Clone را در صفحه شروع انتخاب کنید. برای انتخاب هارد دیسک مبدأ HDD قدیمی و هارد مقصد SSD جدید ویزارد را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که هنگام انتخاب درایو مقصد، گزینه Optimize for SSD علامت زده شده است. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که سکتورهای SSD در یک راستا قرار می­گیرند تا پس از کلونینگ برای بوت شدن از SSD مشکلی نداشته باشید.
بررسی­های نهایی و شروع شبیه سازی: در صفحه بعدی می­توانید پارتیشن­های منبع و هدف را برای آخرین بار مقایسه کنید. همان‌طور که خودتان خواهید دید، EaseUS  به طور خودکار اندازه دو درایو را با استفاده از فضای تخصیص نیافته روی هارد دیسک مورد نظر تنظیم می ­کند.

قرار دادن SSD در لپ تاپ لنوو

پس از اتمام عملیات کلون کردن و شبیه سازی وقت آن رسیده که هارد را درون لپ تاپ لنوو قرار دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

لپ تاپ را خاموش کنید و پوشش محافظ هارد دیسک را بردارید: لپ تاپ را خاموش کنید و سیم برق و هر کابل دیگر از جمله کابل SSD را از پریز جدا کنید. همچنین در صورت دسترسی به باتری آن را جدا کنید. پیچ­های نگهدارنده پانل پوشش هارد دیسک را باز کنید و پوشش هارد دیسک را بردارید تا دسترسی آزاد به هارد دیسک داشته باشید. همه پیچ‌هایی را که هارد دیسک را محکم می‌کنند در قسمت لپ تاپ پیدا کنید. قبل از اینکه بتوانید دیسک را بردارید، باید همه آن‌ها را باز کنید. هارد دیسک قدیمی را با زاویه 30 یا 45 درجه بلند کرده و مستقیماً بیرون بکشید.

به جای هارد دیسک قدیمی، SSD را نصب کنید: SSD را با تغییر روشی که برای جدا کردن درایو قدیمی استفاده کردید، نصب کنید. درایو را 30 یا 45 درجه کج کنید، آن را محکم روی کانکتور فشار دهید، سپس بگذارید صاف بماند. از پیچ­هایی که برداشته­اید برای محکم کردن آن روی پایه استفاده کنید، سپس درب محافظ را دوباره نصب کنید.
لپ تاپ خود را از SSD بوت کنید: منبع تغذیه را وصل کنید و لپ تاپ را روشن کنید. اگر لپ تاپ به طور معمول بوت می­شود و همه برنامه­های خود را نصب کرده­اید که اکنون سریعتر شروع می­شوند، همه چیز خوب پیش رفته است. به عنوان آخرین آزمایش برای اطمینان از عدم وجود مشکل، بررسی کنید که ویندوز به درستی درایو ذخیره سازی را به عنوان SSD تشخیص دهد.
در کنترل پنل، ابزار یکپارچه سازی (Defragment and Optimize Drive) را اجرا کنید. در صفحه Optimize Drive که باز می­شود، دیسک دارای ویندوز باید به عنوان یک درایو حالت جامد گزارش شود. اگر ویندوز 7 دارید، جستجو را با کلید defrag  شروع کنید و در نتایج Disk Defragmenter  را انتخاب کنید، سپس روی تب Configure Schedule کلیک کنید و در زیر Disks  دیسک جدید را انتخاب کنید که باید به عنوان SSD نشان داده شود.

ارتقا لپ تاپ لنوو در رابطه با CPU

ارتقا لپ تاپ لنوو در رابطه با CPU یکی دیگر از آپدیت­هایی است که تنها این مورد بر روی پردازنده­های نسل4 به پایین امکان پذیر است. پس اگر شما لپ تاپ لنوو قدیمی دارید که از پردازنده 4 به پایین را پشتیبانی می­کند، می­توانید آن را تعویض و ارتقا دهید. پس از تصمیم به بازیابی عملکرد با ارتقاء، در ابتدا باید بفهمید که آیا می­توان پردازنده را در لپ تاپ جایگزین کرد یا خیر.

 کار آسانی نیست، زیرا تشخیص اینکه آیا می­توان پردازنده را روی یک لپ تاپ لنوو جایگزین کرد، بسیار دشوار است، حتی اگر مارک و مدل محصول را بدانید، به دلیل پیکربندی متفاوت دستگاه­ها، بسیار سخت می­باشد. اینکه آیا CPU از طریق کانکتورهای مخصوص روی مادربرد نصب شده باشد ، مستقیماً به این معیار بستگی دارد. هر دو مورد اول و دوم امکان قرار دادن یک پردازنده جدید را در واحد فراهم می­کنند، اما روش تعویض به طور قابل توجهی از نظر پیچیدگی متفاوت است.

اگر لپ تاپ لنوو در حال استفاده دارای یک بسته جمع شونده باشد، روند تعویض قطعه سخت نیست، می­توان آن را تعویض کرد. در مورد دوم، برای مدرن کردن واحد، لحیم کردن کنتاکت­ها ضروری خواهد بود، که به سختی در خانه امکان پذیر است، زیرا نیاز به دانش و مهارت خاصی در زمینه فناوری کامپیوتر مهندسی دارد و تجهیزات مورد نیاز است، کارشناسان ما آماده هستند تا در این رابطه به شما کمک رسانی کنند کافی است با ما تماس بگیرید یا به محل تعمیراتی ما مراجعه نمایید تا در اسرع وقت کار ارتقا CPU را برای لپ تاپ لنوو شما انجام دهیم. بنابراین، ابتدا باید متوجه شوید که آیا پردازنده لحیم شده است یا در سوکت قرار داده شده است. چندین راه برای فهمیدن این موضوع وجود دارد:

با جدا کردن لپ تاپ و ارزیابی بصری پیکربندی مدل.
با مطالعه مستندات فنی در صورت موجود بودن دستورالعمل دستگاه. این گزینه فقط در صورت وجود دستورالعمل بومی کار می­کند، زیرا تجهیزات لپ تاپ لنوو نه تنها به مدل دستگاه، بلکه به محل مونتاژ نیز بستگی دارد.
روش مطالعه اطلاعات در اینترنت. این روش از نظر قابلیت اطمینان مشابه روش قبلی است، اما همیشه 100٪ پاسخ نمی­دهد.
با دانلود یک برنامه ویژه که منابع آن به شما امکان می­دهد وضعیت را روشن کنید. برای این منظور از نرم افزار CPU-Z استفاده می­شود که با آن می­توانید از طریق نام پردازنده نصب شده متوجه شوید که آیا امکان نصب پردازنده جدیدتر روی لپ تاپ شما وجود دارد یا خیر.

شروع ارتقا و تعویض CPU در لپ تاپ لنوو

بعد از اینکه تمامی نکات بخش­های بالایی را اجرا کردید و متوجه شدید که CPU شما قابل ارتقا است این بخش را با دقت بالایی دنبال نمایید. پس از انتخاب جایگزین مورد نیاز قطعه، کاربر مستقیماً به برنامه زمان‌بندی اجرا نزدیک می­شود. علاوه بر خود پردازنده، برای انجام صحیح عملیات، باید مجموعه­ای از دستمال مرطوب تمیز، یک پیچ گوشتی کوچک و خمیر حرارتی تهیه کنید که در مراحل نصب به آن نیاز خواهید داشت.

 قبل از اقدام به جداسازی لپ‌تاپ، باید بایوس را به‌روزرسانی کنید، دستورالعمل‌ها را بخوانید و حتی بهتر، آن را در دسترس داشته باشید تا نکات آن را در حین کار دنبال کنید. الگوریتم جایگزینی پردازنده در ارتقا لپ تاپ لنوو عملاً با مارک و مدل دستگاه تفاوتی ندارد. لپ‌تاپ‌های تولیدکنندگان مختلف، در صورت مجاز بودن فنی، طبق مقررات زیر ارتقا می‌یابند:

پس از آماده سازی پردازنده جدید، مواد پشتیبانی و دستورالعمل­ها، می­توانید به جداسازی مستقیم لپ تاپ لنوو اقدام کنید. در فرآیند برداشتن دنده­ها مهم است که مکان آن‌ها را به خاطر بسپارید یا آن‌ها را علامت گذاری کنید، که روند مونتاژ را بسیار تسهیل می­کند و نصب بست­ها را در مکان­های معمولی تضمین می­کند.

برای رسیدن به پردازنده و تعویض آن، باید سیستم خنک کننده دستگاه را جدا کنید و همچنین قبل از نصب آن را از گرد و غبار و زباله تمیز کنید.

بعد، باید خود پردازنده را بیرون بکشید. برای انجام این کار، باید اهرمی را که پردازنده را به مادربرد فشار می­دهد، با دقت شل کنید و آن را با احتیاط جدا کنید تا به کنتاکت­ها آسیبی وارد نشود.
قبل از نصب، یک دانه کوچک خمیر حرارتی روی CPU جدید اعمال می­شود. پس از آن، در یک مکان معمولی نصب می­شود. این نقطه کار باید با احتیاط بسیار نزدیک شود: پردازنده باید بدون تلاش وارد سوراخ­های در نظر گرفته شده برای آن شود. در این شرایط، نیروی بی رحم غیر ضروری است، زیرا پایه­ها به راحتی تغییر شکل می­دهند، که می­تواند باعث شکستگی شود.
در همین راستا اگر دقت کنید هم روی پردازنده CPU و هم روی سوکت پردازنده مادر برد در یک گوشه علامت مثلث شکلی توسط تولید کننده مشخص شده که در حین نصب پردازنده دچار اشتباه نشوید.

پس از نصب پردازنده، می­توانید با انجام تمام عملیات جداسازی قطعات به ترتیب معکوس، مونتاژ لپ تاپ را شروع کنید. بهتر است خمیر حرارتی و پد حرارتی را هرجا که بودند عوض کنید.
در نظر داشته باشید که شما نمیتوانید نسل پردازنده خود را تغییر دهید . فقط ارتقا مدل پردازنده امکان پذیر است مثلا از نسخه I3 به I5  و بعضا به I7 که این مورد هم بستگی به ساپورت سخت افزاری مادربرد لپ تاپ دارد.
اگر تمام پروسه کار به درستی انجام شود، پس از مونتاژ و روشن کردن لپ تاپ، فرآیند بوت استاندارد و صفحه خوش آمدگویی ظاهر می­شود. این نشان دهنده موفقیت آمیز بودن تعویض پردازنده است.

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله مورد پسند شما واقع شد آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

ایسوس طیف گسترده ای از لپ تاپ ها را ارائه می دهد، از جمله برخی از مدل های مقرون به صرفه. در اینجا برخی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی ایسوس که ممکن است در نظر بگیرید آورده شده است در ادامه این مقاله با وبلاگ ما همراه باشید.

این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

Asus VivoBook 15: Asus VivoBook 15 یک لپ تاپ مقرون به صرفه است که صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD، پردازنده Core i3 یا i5 اینتل، 4 یا 8 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه SSD را ارائه می دهد. همچنین دارای صفحه کلید با نور پس زمینه و حسگر اثر انگشت برای امنیت بیشتر است.

ایسوس Chromebook Flip C434: لپ تاپ ایسوس Chromebook Flip C434 یک لپ تاپ 2 در 1 است که بر روی سیستم عامل کروم کار می کند و دارای صفحه نمایش لمسی 14 اینچی FHD، پردازنده Intel Core m3، 4 یا 8 گیگابایت رم و حداکثر 64 گیگابایت است. ذخیره سازی. همچنین دارای عمر باتری طولانی تا 10 ساعت است.

Asus VivoBook 14: Asus VivoBook 14 یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه است که دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی FHD، پردازنده Core i3 یا i5 اینتل، حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD است. همچنین دارای حسگر اثر انگشت برای امنیت بیشتر است.

Asus TUF Gaming A15: لپ‌تاپ Asus TUF Gaming A15 یک لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه است که صفحه‌نمایش 15.6 اینچی FHD، پردازنده AMD Ryzen 5 یا 7، 8 یا 16 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه SSD را ارائه می‌دهد. همچنین دارای کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA GeForce GTX 1650 یا 1660 Ti برای عملکرد بازی است.

به طور کلی، اینها برخی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی ایسوس هستند که تعادل خوبی بین عملکرد و مقرون به صرفه بودن ارائه می دهند

ایسوس Vivobook 15
لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 یک لپ تاپ مقرون به صرفه است که تعادل خوبی بین عملکرد و مقرون به صرفه ارائه می دهد. این گوشی دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD با حاشیه های باریک، پردازنده Core i3 یا i5 اینتل، 4 یا 8 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه SSD است. همچنین دارای صفحه کلید با نور پس زمینه و حسگر اثر انگشت برای امنیت بیشتر است.

VivoBook 15 طراحی شیک و سبکی دارد و ضخامت آن تنها 19.9 میلی متر و وزن آن 1.6 کیلوگرم است. همچنین دارای عمر باتری تا 8 ساعت است که برای یک لپ تاپ ارزان قیمت مناسب است.

این لپ‌تاپ بر روی ویندوز 10 کار می‌کند و دارای گزینه‌های ارتباطی مختلفی از جمله Wi-Fi، بلوتوث، USB Type-C، USB 3.2، HDMI و کارت‌خوان microSD است. همچنین دارای فناوری صوتی Asus SonicMaster برای بهبود کیفیت صدا است.

بررسی های بخش تعمیرات لپ تاپ ایسوس معتقدند به طور کلی، VivoBook 15 ایسوس گزینه خوبی برای دانش آموزان و کاربران عادی است که برای کارهای روزمره مانند مرور وب، پردازش کلمه و مصرف چند رسانه ای به یک لپ تاپ مقرون به صرفه نیاز دارند. طراحی باریک، عملکرد مناسب و قیمت مقرون به صرفه آن را به یک انتخاب رقابتی در رده خود تبدیل کرده است

 

ایسوس کروم بوک فلیپ C343
Asus Chromebook Flip C434 یک کروم بوک ۲ در ۱ ممتاز است که عملکرد و قابلیت حمل عالی را ارائه می دهد. دارای صفحه نمایش لمسی 14 اینچی FHD با حاشیه های باریک و لولای 360 درجه است که امکان استفاده از آن در حالت های مختلف مانند لپ تاپ، تبلت، چادر و پایه را فراهم می کند.

Chromebook Flip C434 مجهز به پردازنده Intel Core m3 یا i5، 4 یا 8 گیگابایت رم و حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی است. این سیستم عامل Chrome را اجرا می کند و دارای محافظت داخلی در برابر ویروس، به روز رسانی خودکار، و دسترسی به انواع برنامه ها و سرویس های Google است.

کروم بوک فلیپ C434 طراحی شیک و سبکی دارد و ضخامت آن تنها 15.7 میلی متر و وزن آن 1.45 کیلوگرم است. همچنین دارای عمر باتری تا 10 ساعت است که برای یک کروم بوک قابل توجه است.

کارشناسان بخش ارتقا لپ تاپ ایسوس میگویند این لپ تاپ همچنین دارای صفحه کلید با نور پس زمینه، صفحه لمسی دقیق و حسگر اثر انگشت برای امنیت بیشتر است. همچنین دارای گزینه های اتصال متنوعی از جمله Wi-Fi، بلوتوث، USB Type-C و کارت خوان microSD است.

به طور کلی، Asus Chromebook Flip C434 یک گزینه عالی برای افرادی است که به یک دستگاه قابل حمل و همه کاره برای بهره وری و سرگرمی نیاز دارند. طراحی زیبا، عملکرد عالی و عمر باتری طولانی آن را به یکی از بهترین کروم‌بوک‌های موجود در بازار تبدیل کرده است. همچنین این مدل پرطرفدار یکی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی ایسوس است.

 

ایسوس ویوو بوک 14
لپ تاپ ایسوس VivoBook 14 یک لپ تاپ مقرون به صرفه است که عملکرد و قابلیت حمل مناسبی را ارائه می دهد. دارای صفحه نمایش 14 اینچی FHD با حاشیه های باریک، پردازنده Core i3 یا i5 اینتل، حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه SSD است. همچنین برای امنیت بیشتر دارای حسگر اثر انگشت است.

VivoBook 14 طراحی باریک و سبکی دارد و ضخامت آن تنها 19.9 میلی متر و وزن آن 1.4 کیلوگرم است. همچنین دارای عمر باتری تا 9 ساعت است که برای یک لپ تاپ ارزان قیمت مناسب است.

کارشناسان نمایندگی ایسوس معتقدند این لپ‌تاپ بر روی ویندوز 10 کار می‌کند و دارای گزینه‌های ارتباطی مختلفی از جمله Wi-Fi، بلوتوث، USB Type-C، USB 3.2، HDMI و کارت‌خوان microSD است. همچنین دارای فناوری صوتی Asus SonicMaster برای بهبود کیفیت صدا است.

VivoBook 14 همچنین چند ویژگی منحصر به فرد مانند لولای ErgoLift را ارائه می دهد که صفحه کلید را برای تجربه تایپ راحت تر کج می کند و Asus NumberPad، یک صفحه لمسی با صفحه کلید عددی داخلی.

به طور کلی، VivoBook 14 ایسوس گزینه خوبی برای دانش آموزان و کاربران عادی است که برای کارهای روزمره مانند مرور وب، پردازش کلمه و مصرف چند رسانه ای به یک لپ تاپ مقرون به صرفه نیاز دارند. طراحی باریک، عملکرد مناسب و ویژگی های منحصر به فرد آن را به یک انتخاب رقابتی در رده خود تبدیل کرده است.

ایسوس TUF gaming A15
لپ‌تاپ Asus TUF Gaming A15 یک لپ‌تاپ گیمینگ میان رده است که تعادل خوبی بین عملکرد و مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. این گوشی دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD با نرخ تجدید 144 هرتز، پردازنده AMD Ryzen 5 یا 7، حداکثر 16 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه SSD است. همچنین دارای کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA GeForce است که عملکرد خوبی را در بازی ارائه می کند.

TUF Gaming A15 دارای طراحی ناهموار و بادوام با ضخامت 24.9 میلی متر و وزن 2.3 کیلوگرم است. همچنین دارای عمر باتری تا 8 ساعت است که برای یک لپ تاپ گیمینگ مناسب است.

این لپ‌تاپ بر روی ویندوز 10 کار می‌کند و گزینه‌های ارتباطی مختلفی از جمله Wi-Fi، بلوتوث، USB Type-C، USB 3.2، HDMI و جک 3.5 میلی‌متری صدا دارد. همچنین دارای صفحه کلید با نور پس زمینه، پد لمسی دقیق و فناوری صوتی DTS:X Ultra برای بهبود کیفیت صدا است.

TUF Gaming A15 همچنین چند ویژگی منحصر به فرد مانند سیستم خنک کننده خود تمیز شونده را ارائه می دهد که به حفظ دمای مطلوب لپ تاپ در طول جلسات طولانی بازی کمک می کند.

به طور کلی، Asus TUF Gaming A15 گزینه خوبی برای گیمرهایی است که به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ میان رده هستند که عملکرد و دوام خوبی را با قیمت مقرون به صرفه ارائه دهد. طراحی ناهموار، عملکرد مناسب و ویژگی های منحصر به فرد آن را به یک انتخاب رقابتی در رده خود تبدیل کرده است.

در این مقاله سعی کردیم به معرفی بعضی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی ایسوس بپردازیم.امیدواریم از خواندن این مطلب بهره کافی را برده باشید.

منبع: نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس

 



:: برچسب‌ها: ایسوس ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

Nothing beats the durability and luxury of natural leather. Quality is our number one priority, full grain leather is of the highest quality and all hides are hand selected for the perfect finish. We are passionate about beautiful shoes, so we are passionate about them. We have completed our specialist care range to protect your leather shoes from everyday wear and tear. Always let wet shoes air dry - never dry them with artificial heat. Riding in heels can damage the soles of your shoes and heels. Due to their delicate nature, finishes such as glitter and embellishments should be worn with caution. If you have recently individual or wholesale leather, we recommend using the following items to increase the life of your product.

 

WATER/STAIN PROTECTION SPRAY

This high-quality, alcohol-free spray protects leather from water, stains and stains and prevents tarnishing. Perfect for leather, can be used on any material except patent leather, and can be used in any color. For added protection, we recommend spraying several times before wearing. After that, you can continue to spray your leather shoes with additional coats on a regular basis, depending on how often you wear them. Available in small pump sizes that can be purchased online or in stores as large ozone friendly aerosols.

 

Leather Conditioner

Shoe leather, like your own skin, needs regular moisturizing and conditioning. Our leather conditioner cleanses, nourishes and moisturizes while supporting impregnation. Both lanolin-based and wax-based, ideal for all types of leather:

smooth, patent and even leather-like materials. It also removes surface residue and leaves a glossy finish. We recommend using our polishing cloth.

 

BEESWAX

Softens and protects all smooth leathers, restores natural oils and enhances finish. This is only suitable for medium to dark leather. FUN TIP: Rub

Beeswax into the lining of your leather shoes to soften uncomfortable hard spots. Our beeswax also helps impregnate leather!

 

RENOVATING POLISH

When you need a color refresher to add pigment to your shoes, Renovating Polish is the way to go. This nourishes and conditions the leather, refreshing color and covering scuffs and scratches. The polish is a water-based wax formulation that gives an excellent high gloss finish. Recommended for use on smooth or grained leather. Available in a variety of colors to match your shoe collection. Apply with our shoe brush or polishing cloth. Use Instant Shine to enhance color.

 

SHOE GEL

This transparent gel cleans, moisturizes, protects and cares for shoe leather. For use on smooth and delicate leathers such as calf, goat, snake/crocodile and especially metallic. Also, this is available in all colors! Apply with our polishing cloth. It also smells so good (how good!) that you can use it on sandals to soften the cutting straps.

 

Patent Leather Dressing

Black or Neutral Patent Leather Dressing cleans, conditions and shines patent leather, but is also suitable for high gloss synthetic plastics and vinyl. We highly recommend applying a polishing cloth before wearing for the first time.

 

Shoe Brush The natural bristles of the

Shoe Brush are gentle on leather and spread the product evenly for a glossy finish. Use a shoe brush to remove excess dirt and dust from your shoes. You can also use a brush to apply shoe polish or wax to gently polish your shoes. Use this to apply renovation polish and beeswax.

 

POLISHING CLOTH

Superior glossy polishing cloth made from high quality lint free cotton with durable hemmed edges. Use to apply leather conditioners, shoe gels, patent leather conditioners, renovation polishes and shoe gels. Apply a small amount of product to a cloth and gently rub your shoes in small circular motions. Polish your shoes until they are shiny.

 

Instant Shine

This miracle sponge contains silicone oil and impregnating wax for a superior high gloss finish. Suitable for smooth and grained leather in all colors. Apply to shoes with applicator sponge on first use or after applying Renovating Polish or Leather Conditioner.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

سلام بوعلی ابرقویی هستم طراح ، سازنده و مشاور فنی اتصالات دوار ( روتاری جوینت ، سویول جوینت ) با بیش از 22 سال سابقه در ایران و در این مقاله قراره به زبان ساده در مورد خصوصیات گرافیت صحبت کنیم و بگیم کجا کاربرد داره… در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محسوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...

گرافیت در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و عمدتا در مکانیکال سیل ها ، روتاری جوینت ها کاربرد دارند.

در روتاری جوینت دو تا قطعه داریم که روی هم میچرخند و حرکت دورانی را ایجاد میکنن و سیال از داخل اونها بدون نشتی به بیرون عبور میکنه ، قاعدتا این قطعات بعد از مدتی دچار فرسایش میشوند.

پودر گرافیت یک ماده طبیعی یا سنتتیک است که با حرارت دادن کک پودری بالاتر از دمای گرافیت سازی با برخی تغییرات جزئی ایجاد می شود. پودر گرافیت اکثر اوقات از قراضه های گرافیت الکترودهای غیرقابل استفاده و تراشه های تراشکاری معمولاً پس از خرد شدن تهیه می شود. از انواع پودر گرافیت می توان به پودر گرافیت چرب ،طبیعی ، نقره ای ، پولکی، کم سولفور ، گرانوله و پر سولفور اشاره کرد.

پودر گرافیت شکلی از ماده طبیعی کربن است. این ماده معدنی بیشتر در سنگ های دگرگونی و آذرین یافت می شود . این پودر بسیار نرم است و وزن مخصوص آن بسیار پایین است. پودر گرافیت در برابر گرما بسیار مقاوم بوده و تقریبا در تماس با هر ماده دیگری بی اثر است.

این خصوصیات جذاب باعث می شود در طیف وسیعی از صنایع از جمله متالوژی، مواد روان کننده نسوز، در تولید شیشه و فولاد و همچنین در صنعت پزشکی ، هوافضا و هسته ای کاربرد فراوانی داشته باشد. گرافن موجود در گرافیت ،یک ماده طبیعی دارای خواص فیزیکی منحصر به فردی است که یکی از قویترین مواد شناخته شده است. قیمت خرید و فروش پودر گرافیت به کیفیت ، اندازه دانه ها و وزن بسته بندی آن وابسته است. نقاشی با پودر گرافیت در رشته طراحی و نقاشی کاربرد گسترده ای دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

در مقاله ذیل مفصل گرافیت را توضیح میدیم اینکه دقیقا چه ماده ای هست و چکونه تولید میشه و چه جاهایی کاربرد داره .

گرافیت چیست و چه ویژگی های کاربردی دارد؟

گرافیت چیست؟

گرافیت یک کربن پلی مورف غیرشفاف و مات است که به رنگ نقره ای مایل به سیاه یافت می شود. براقیت آن از حالت فلزی کدر تر است. از آنجا که به فلز سرب شباهت زیادی دارد ، در اصطلاح عامیانه به عنوان سرب سیاه یا پلومباگو نیز شناخته می شود.

گرافیت اغلب به صورت پوسته یا لایه های بلوری در سنگهای دگرگونی مانند سنگ مرمر ، شیست و گنیس یافت می شود. گرافیت همچنین ممکن است در بسترهای شیل و ذغال سنگ غنی از مواد آلی یافت شود. در این موارد ، گرافیت احتمالاً ناشی از احتباس گیاهان و حیوانات مرده در لایه های رسوبی می باشد. گرافیت در شهاب سنگ ها نیز وجود دارد.


پیدایش و تولید گرافیت
گرافیت در سال ۱۷۸۹ توسط شیمیدان و معدن شناس آلمانی ورنر نامگذاری شده است ، که از کلمه یونانی graphein (نوشتن )گرفته شده است. بنابراین این نام نشان دهنده استفاده اولیه از گرافیت به عنوان ماده ای است که برای تولید مداد برای نوشتن استفاده شده است.

گرافیت به طور طبیعی روی زمین وجود دارد اما می تواند به صورت مصنوعی نیز تولید شود. گرافیت طبیعی هم در لایه های زیر زمین و هم در بالای سطح زمین عمدتا در چین ، هند ، برزیل ، مکزیک و اوکراین استخراج می شود . از طرف دیگر ، فرایند تولید گرافیت مصنوعی بسیار پیچیده است اما در عین حال امکان اصلاح خصوصیات گرافیت را به دلخواه را به ما می دهد.

گرافیت طبیعی

گرافیت طبیعی به عنوان گرافیت منبسط یا گرافیت لایه دار نیز شناخته می شود و از پوسته های گرافیت طبیعی خالص تولید می شود. در فرآیند تولید ، پوسته ها با یک اسید بسیار اکسید کننده مخلوط می شوند تا ترکیبات بینابینی گرافیت تولید شود. این مواد با استفاده ناگهانی از درجه حرارت بالا منبسط می شوند. محصول حاصل به نام گرافیت منبسط شده به صورت مکانیکی به محصولات دیگر عمدتا به فویل گرافیت تبدیل می شود. اگرچه هنوز خواص منحصر به فرد گرافیت طبیعی به عنوان مثال رسانایی عالی آن را نشان می دهد ، فویل گرافیت منبسط شده در مقایسه با ماده اولیه ، انعطاف پذیر ، نرم و پردازش آن نیز آسان تر می باشد.

گرافیت مصنوعی

در تولید گرافیت مصنوعی ، خواص مورد نظرمی تواند به طور خاص تحت تأثیر چگونگی تولید قرار گیرد. مهمتر از همه ، اندازه دانه پودر گرافیت و روش پرس نقش مهمی در تولید آن دارد.

تولید مصنوعی گرافیت از اواخر قرن نوزدهم از نظر فنی امکان پذیر شد. در دسامبر سال ۱۸۹۵ ، حق ثبت اختراع برای نمودارسازی کربن در ایالات متحده آمریکا ثبت شد. الکتروگرافیت به دست آمده در این فرآیند به عنوان یک عنصر انتقال دهنده جریان در قالب الکترودها مورد استفاده قرار گرفت بنابراین برای طیف وسیعی از صنایع اهمیت فزاینده ای پیدا کرد.

ساختار مولکولی گرافیت

گرافیت از یک حلقه شش اتمی کربن تشکیل شده است که به صورت شش ضلعی در لایه های مختلف کاملاً با هم پیوند خورده اند. پیوندهای درون لایه ها محکم هستند اما پیوندهای بین لایه ها تعداد کمتری دارند و بنابراین ضعیف ترند. بنابراین ، لایه ها می توانند به راحتی جابجا شده و حتی از هم جدا شوند. گرافیت شکل پایدار کربن است، الماس های سطح زمین یا نزدیک آن به تدریج به گرافیت تبدیل می شوند. خوشبختانه این روند بسیار کند است.

در هر لایه گرافیت هر اتم کربن به سه لایه دیگر متصل است این امر منجر به ایجاد شبکه ای دو بعدی می شود. این ساختار دلیل نرم بودن گرافیت است و حتی می توان از آن به عنوان روان کننده نیز استفاده کرد.

خواص پودر گرافیت

رسانایی الکتریکی

این واقعیت که گرافیت رسانای الکتریکی است از ساختار اتمی آن ناشی می شود. هر اتم کربن در یک کریستال گرافیت دارای چهار الکترون ظرفیت است که به آنها الکترون های لایه بیرونی نیز گفته می شود و می توانند با اتمهای همسایه پیوند ایجاد کنند. با این حال ، فقط سه الکترون از چهار الکترون ظرفیتی وارد پیوند می شوند ، در حالی که الکترون چهارم آزادانه متحرک باقی می ماند و در نتیجه امکان هدایت الکتریسیته را فراهم می کند.

هدایت حرارتی

گرافیت دارای خواص هدایت حرارتی عالی همراه با مقاومت در برابر درجه حرارت بالا است. گرافیت نقطه ذوب ندارد زیرا از حالت جامد مستقیماً به حالت گازی تغییر می کند که به این فرآیند تصعید می گویند. در جو ، گازی خنثی است ، گرافیت در دماهای بالاتر از ۲۵۰۰ درجه سانتی گراد شروع به تغییر شکل می کند. در دمای بالاتر از ۳۷۵۰ درجه سانتی گراد ، گرافیت حتی بدون حضور اکسیژن تصعید می شود.

مقاومت شیمیایی

گرافیت یکی از مقاوم ترین مواد شیمیایی است. تقریباً در برابر تمام محیط های شیمی آلی مقاوم است و در صنایع پتروشیمی ، تصفیه ذغال سنگ ، صنایع پلاستیک ، تولید رنگ ، پوشش ، مبرد و ضد یخ ، بلکه در صنایع آرایشی و بهداشتی و غذایی استفاده می شود. گرافیت همچنین در برابر بیشتر محیط های معدنی مانند اسیدهای غیر اکسید کننده ، مواد قلیایی ، محلول های آبی نمکی و اکثر گازهای فنی مقاوم می باشد.

موارد کاربرد پودر گرافیت

کاربردهای گرافیت چند برابر موارد ذکر شده است. گرافیت برای کاربردهای الکترونیکی و الکتریکی ، متالورژی ، تولید شیشه و شیشه کوارتز ، کاربردهای مکانیکی و هسته ای مورد نیاز است .

متالورژی

یکی از مشهورترین کاربردهای گرافیت در متالورژی احتمالاً استفاده از الکترودهای گرافیت در تولید فولاد الکتریکی و کاتدها برای الکترولیز آلومینیوم است. از گرافیت مصنوعی به عنوان قالب در ریخته گری مداوم فلزات غیر آهنی و گرانبها استفاده گسترده ای می شود.

تولید شیشه و کوارتز

از گرافیت در تولید شیشه شناور ، شیشه توخالی ، شیشه کوارتز و همچنین شیشه های فنی و آزمایشگاهی به صورت ابزار ، قالب ، گیرنده ، لوله های برقی ، برف پاک کن ، صفحات رسوبی و منحنی انحراف استفاده می شود. گرافیت با چگالی بالا و حجم منافذ کم و مقاومت در برابر دمای بالا برای این منظور بسیار مناسب است.

ساخت کوره های صنعتی

نمدها و فویل های گرافیت و سایر آلوتروپ های کربن مقاوم در برابر درجه حرارت بالا ، به ویژه برای عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل عملکرد مکانیکی خوب گرافیت ، امکانات متنوعی برای طراحی کوره و سیستم های گرمایشی وجود دارد. در زمینه فناوری پخت و پز ، متراکم سازی و سخت شدن مواد توسط گرمایش ، پودر گرافیت به دلیل هدایت الکتریکی ، مقاومت شیمیایی و مقاومت حرارتی خوبی که دارد.

صنایع هسته ای

از گرافیت به دلیل توانایی در کاهش سرعت نوترون ها ، در صنعت راکتور هسته ای بسیار استفاده می شود. به عنوان مثال ، به عنوان ناظر ، روکش عناصر سوخت ، بازتابنده در راکتورهای آب سنگین و سپر نوترونی در راکتورهای تولیدکننده استفاده می شود.

منابع گرافیتی در جهان بیش از ۸۰۰ میلیون تن ذخیره قابل بازیابی دارند. ذخایر گرافیت جهان ۲۷۰ میلیون تن تعیین شده است که ترکیه داری ۳۳% از این ذخایر می باشد پس از آن برزیل ،چین، موزامبیک و تانزانیا در رده های بعدی می باشند. تولید گرافیت در سال ۲۰۱۵ به ۲.۱۷ میلیون تن رسیده بود که چین بیشترین تولید کننده آن بوده است. قیمت پودر گرافیت صنعتی و پودر گرافیت آزمایشگاهی معمولا بالاتر از سایر انواع است و در حال حاضر خرید اینترنتی پودر گرافیت نیز امکان پذیر است.

در کشورهایی مانند امریکا ، ژاپن ، آلمان و اخیرا چین به تکنولوژی دست پیدا کرده اند که میتوانند پودر گرافیت را تحت شرایط دما و فشار خیلی بالا فشرده سازی انجام داده و انواع بلوک های گرافیتی در مقاطع مختلف تولید کنند.

ماشینکاری بلوک های گرافیتی

در تمام برنامه های ذکر شده در بالا ، در مواردی که به اجزای مهندسی با دقت بالا نیاز است ، تشخیص مشکلات ماشینکاری سیلیکون کارباید مهم است. این ترکیب با وجود سختی بالایی که از خود نشان می دهد ماده ای نسبتاً شکننده است و فقط با استفاده از تکنیک های سنگ زنی الماس قابل تراشکاری است.

بنابراین باید یک اپراتور ماهر و با تجربه عملیات ماشینکاری را انجام دهد زیرا روشهای نادرست می توانند باعث ایجاد آسیب در سطح زیرین و ایجاد ریز ترک هایی شوند که ممکن است منجر به خرابی زودرس شود زیرا اجزا تحت فشارهای عملیاتی زیاد قرار می گیرند

در مقاله بالا مفصل در مورد گرافیت توضیحات دادیم و گفتیم که در مکانیکال سیلها و روتاری جوینت ها نیز کاربرد دارد .

 

برای اطلاعات بیشتر منبع بررسی شود

منبع: https://rotaryjoint.ir



:: برچسب‌ها: صنعت ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

تبلت لنوو مدل Tab E10 TB-X104F از محصولات میان رده ای شرکت لنوو است که از امکانات مناسبی مانند حافظه ی داخلی 16 گیگابایتی، ضخامت بسیار مناسب، وزن کم و … بهره می برد.

شاید مهم ترین نکته ای که در مورد این محصول می توان به آن اشاره نمود، قیمت بسیار به صرفه و اقتصادی آن است که می تواند ارزش بالای محصول را نشان دهد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

در واقع اگر در سطح بازار گشتی بزنید، به راحتی نمی توانید در این رنج قیمت تبلتی را پیدا کنید که امکانات و طراحی شیک و جذابی مانند تبلت لنوو مدل Tab E10 TB-X104F داشته باشد.

ما در این مطلب قصد داریم تا مشخصات فنی و ویژگی های تبلت لنوو مدل Tab E10 TB-X104F را در اختیار شما کاربران قرار دهیم.

طراحی و جذابیت ظاهری تبلت لنوو مدل Tab E10 TB-X104F

لنوو در ساخت این محصول خود سعی نموده است از فناوری ها و مواد اولیه ای استفاده نماید تا کاربر در هنگام استفاده حس بسیار خوبی داشته باشد.

به همین دلیل بدنه ی تبلت از پلاستیک ساخته شده است تا علاوه بر سبک شدن وزن، باعث دوام و مقاومت آن نیز شود.

قاب پشتی دستگاه از بافت پلاستیکی نرم تشکیل شده است تا نهایت لذت را به کاربران منتقل نماید.

البته وزن بسیار سبک این محصول یعنی 530 گرم در میان تبلت های میان رده ای عدد قابل توجهی بوده و می تواند عاملی برای راحتی استفاده و حرکت با تبلت باشد.

ضخامت 9.6 میلیمتری تبلت لنوو مدل Tab E10 TB-X104F باعث شده است تا این محصول در میان تبلت های باریک بازار جای بگیرد و همین امر باعث طراحی و شیک شدن آن شود.

شاید یکی از تفاوت های این تبلت با دیگر تبلت های بازار را بتوان استفاده از آن برای کار کردن با دستگاه در حالت افقی دانست که قطعا تجربه ی لذت بخشی برای آن ها خواهد بود.

بر روی این تبلت یک جک هدفون برای اتصال هندزفری و همچنین یک پورت USB mini برای شارژ کردن باتری تبلت و یا انتقال فایل به دیگر دستگاه ها قرار داده شده است.

ویژگی های نمایشگر

برای تبلت لنوو از نمایشگر 10 اینچی استفاده شده است که در کنار وزن و ضخامت مناسبی که دارد می تواند در زیبایی و جذابیت آن بسیار تاثیرگذار باشد.

رزولوشن صفحه نمایش میزان 1280*800 پیکسل بوده که می تواند تصاویر را با کیفیت و وضوح مناسبی نمایش دهد.

علاوه بر این در سخت این نمایشگر از پنل های IPS استفاده شده است.

این پنل ها با ایجاد محدوده ی دید گسترده تر به کاربران اجازه می دهند تا از هر زاویه ی بتوانند تصاویر با کیفیتی را روی نمایشگر دستگاه مشاهده نمایند.

علاوه بر این استفاده از پنل های IPS باعث می شود تا نور خورشید در هنگام کار کردن با دستگاه منعکس نشود.

این نمایشگر از نوع لمسی بوده و از چند لمس به صورت همزمان پشتیبانی می کند.

پردازنده ی مرکزی و گرافیکی

با توجه به اینکه تبلت های معمولاً برای اموری مانند بازی کردن یا اجرای برنامه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، لنوو در ساخت این محصول خود از پردازنده ی قوی شرکت کوالکام یعنی Adreno 304 استفاده نموده است.

در کنار این از یک پردازنده ی مرکزی اسنپدراگون 210 شرکت کوالکام برای تبلت لنوو مدل Tab E10 TB-X104F استفاده شده است تا بتواند نرم افزار های مختلف را با سرعت مناسبی و به صورت همزمان اجرا نماید.

به لطف این سخت افزار می توان انتظار داشت تا این تبلت لنوو بتواند بازی های نیمه سنگین را به راحتی اجرا نماید.

برای رم این دستگاه مقدار 1 گیگابایت در نظر گرفته شده است تا عملکرد دستگاه در اجرای برنامه ها و همچنین کارایی آن بهبود پیدا کند.

کاربرانی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند می توانند حافظه ی داخلی 16 گیگابایتی را به 256 گیگابایت ارتقاء دهد.

این تبلت در دو نسخه با پشتیبانی از سیم کارت و بدون آن به بازار ارائه شده است.

در نسخه ای که از سیم کارت پشتیبانی می کند می توان از نسل چهارم اینترنت تلفن همراه نیز استفاده نمود.

دوربین 5.4 مگاپیکسلی و دیگر ویژگی های تبلت لنوو مدل Tab E10 TB-X104F

شاید دوربین تبلت لنوو مدل Tab E10 TB-X104F از اهمیت بسیار بالایی برخوردار نباشد اما زمانی که بخواهیم در فضای مجازی و یا با استفاده از این محصول به ارتباطات زنده بپردازیم قطعاً قدرت دوربین می تواند کارایی خود را نشان دهد.

به همین منظور نمایندگی لنوو در این محصول خود از یک دوربین 5.4 مگاپیکسلی استفاده نموده است که دارای قابلیت های مختلفی مانند موارد زیر می باشد.

دارای قابلیت فوکوس خودکار

دارای عکسبرداری متعدد

دارای قابلیت HDR

قابلیت تنظیم ISO

قابلیت فوکوس لمسی

عکاسی پانوراما

دارای سنسور CMOS

علاوه بر این دوربین سلفی دستگاه نیز می تواند با قدرت 2 مگاپیکسلی تصاویر با کیفیتی را برای مشتریان ثبت نماید.

از دیگر ویژگی های تبلت لنوو مدل Tab E10 TB-X104F می توان به موارد زیر اشاره نمود.

بلوتوث 4.0

اتصال بی سیم

شتاب سنج

باتری قوی و با دوام بالا از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4850 میلی‌آمپر بر ساعت

سیستم عامل اندروید

استفاده از کارت حافظه برای ارتقاء حافظه ی داخلی به 256 گیگابایت

رادیو



:: برچسب‌ها: لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

تاریخچه شرکت لنوو (Lenovo) در سال 1984 توسط لی شوانژی در چین تأسیس شد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد تبلت لنوو B8000 با شما صحبت کنیم این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

این شرکت با محوریت تولید انواع رایانه ها و همچنین چاپگر، تلویزیون، تلفن همراه و ... در بازارهای جهانی فعالیت می کند و امروزه جز برندهای محبوب و مطرح جهانی می باشد.

لنوو نیز مانند دیگر برندهای تولید کننده لپ تاپ های شخصی تصمیم گرفت تا مدل های تبلت اختصاصی خود را وارد بازار کند.

شرکت لنوو تبلت های خود را مبتنی بر دو سیستم عامل ویندوز و اندروید برای کاربران خود در سطح جهانی عرضه می کند.

در رقابت بین برندهای تولید کننده لپ تاپ، لپ تاپ های شرکت لنوو به دلیل قیمت ارزان وکیفیت بالاتر در حال حاضر به محبوب ترین و پر فروش ترین برند در بازار تبلت ایران تبدیل شده است.

تبلت لنوو B8000

یکی از تبلت هایی که شرکت لنوو در سال 2013 با طراحی آن باعث ایجاد انقلابی در این صنعت شد تبلت لنوو b8000 است.

قرار گرفتن یک پایه در قسمت کناری این لپ تاپ باعث شده تا این لپ تاپ ها قابلیت قرار گرفتن در 3 حالت مختلف را داشته باشند.

تبلت های لنوو b8000 از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند.

یکی از دلایل انتخاب تبلت ها وزن انهاست تا دست کاربر هنگام استفاده از این تبلت ها خسته نشود و بتواند مدت زمان بیشتری تبلت خود را در دست داشته باشد.

وزن این تبلت ها در حدود 610 گرم است که البته با توجه به لپتاپ های سبک تر ساخته شده امروزی، وزن بالایی به حساب می آید.

ویژگی های سخت افزاری

در این تبلت ها از پردازنده چهار هسته ای ARM cortex-A7 با هسته های MTK MT8389 استفاده شده است تا کابران به راحتی و با سرعت بیشتری بتوانند با آن کار کنند.

حافظه رم 1 گیگا بایتی و حافظه داخلی 16 گیگا بایتی با قابلیت نصب کارت حافظه (حداکثر 32گیگا بایت) از دیگر ویژگی های سخت افزاری این تبلت ها هستند.

پردازنده گرافیکی تبلت لنوو b8000 از نوع PowerVR SGX-554 می باشد.

باطری تبلت های لنوو b8000 با قابلیت نگهداری 18 ساعت شارژ برای استفاده کاربران از این تبلت، یکی از بهترین باطری ها در میان تولید کنندگان تبلت ها می باشد.

صفحه نمایش لنوو B8000

یکی از عمده ترین دلایل خرید تبلت ها اندازه بزرگ صفحه نمایش آن است.

تبلت لنوو b8000 نیز به دلیل صفحه نمایش 10 اینچی از نوع LED-backlit IPS LCD یک از محبوبت ترین تبلت های عرضه شده به بازار می باشد.

این وِیژگی ها باعث شده تا این تبلت ها احساس بسیار خوبی را هنگام فیلم دیدن یا وب گردی به کاربران خود منتقل نماید.

رزولوشن صفحه نمایش این تبلت ها 1280*800 پیکسل با قابلیت نمایش تصاویر به صورت شفاف و FULL HD می باشد.

صفحه نمایش لنوو b8000 قابلیت پشتیبانی از چند لمس همزمان را داراست و زاویه دید 178 درجه ای باعث افزایش کیفیت تصاویر نمایش داده شده از طریق این تبلت ها شده است.

دیگر امکانات تبلت های لنوو B8000
دوربین 5 مگا پیکسلی با رزولوشن 1936*2592 و وب کم 1.6 مگا پیکسلی، قابلیت نصب سیم کارت 3G، وای فای و بلوتوث از دیگر ویژگی های این مدل هستند.

این مدل از تبلت های شرکت لنوو دارای حسگرهایی مانند شتاب سنج، قطب نما و ژیرسکوپ است.

امکان برقراری تماس و مکالمه تلفنی با این تبلت ها وجود ندارد که یکی از معایب این تبلت ها به شمارمی رود. در تبلت لنوو b8000 می توان از طریق وای فای، بلوتوث و... به اینترنت متصل شد.

مشکلات تبلت لنوو B8000
تبلت های شرکت لنوو به دلیل ساختار پیچیده وظرافت خاصی که در طراحی و تولید انها به کار می رود معمولا برای خود کاربران قابل تعمیر نیستند.

یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از تبلت های لنوو b8000 برای کاربران آن اتفاق می افتد به دلیل خستگی زیاد دست کاربران و برخورد این تبلت ها با زمین می باشد.

اغلب به دلیل جنس ظریف این تبلت ها و در صورت استفاده نکردن از کاورهای مخصوص برای این تبلت، این تبلت ها دچار نقص و مشکلاتی از قبیل شکسته شدن صفحه نمایش و یا آسیب به سخت افزار داخلی آن می شود.

در صورتی خرابی و به وجود آمدن مشکلاتی از این قبیل، کاربران می توانند به نمایندگی های رسمی شرکت تعمیر لپ تاپ لنوو مراجعه نموده و نسبت به تعمیر این محصولات اقدامات لازم را انجام دهند.

 



:: برچسب‌ها: لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

مادربرد ، برد مادر یا برد اصلی یک برد مدار چاپی می‌باشد که قطعات مختلف نظیر واحد پردازنده مرکزی و ریزپردازنده، حافظه دسترسی اتفاقی و … را بر روی خود جای می‌دهد. مادربرد در واقع یکی از بخش‌های اصلی رایانه به‌شمار می‌رود و وظیفه آن کنترل پردازشگر مرکزی و مرتبط کردن آن با سایر وسایل است. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید مادربرد گیگابایت با شما صحبت کنیم این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

کمپانی‌های مختلفی نظیر ایسوس و گیگابایت در زمینه‌ی ساخت و تولید مادربرد فعالیت می‌کند. کمپانی گیگابایت از سال ۱۹۸۶میلادی فعالیت خود را در زمینه تولید سخت‌افزار کامپیوتر آغاز کرد.

سبد محصولات گیگابایت بسیار گسترده است و شامل مادربرد، کارت گرافیک، لپ‌تاپ، کیس، منبع تغذیه و … می‌شود. مادربرد گیگابایت بدون شک یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب این کمپانی محسوب می‌شود.

کمپانی گیگابایت دارای ده نمونه منتخب است و کاربران متناسب با نوع نیاز خود می‌توانند یک انتخاب بی‌نظیر داشته باشند؛ این مدل‌ها عبارتند از مادربرد GA-G1975X ، مادربرد GA-P55A-UD7، مادربرد GA-EP45T-EXTREME، مادربرد GA-X58A-OC، مادربرد Z390 AORUS XTREME، مادربرد X570 AORUS XTREME ، مادربرد Z390 DESIGNARE، مادربرد Z77X-UP7، مادربرد X299X AORUS XTREME WATERFORCE ، مادربرد C621 AORUS XTREME.

خرید مادربرد گیگابایت :
هر یک از قطعات تعبیه شده روی مادربرد، قیمت بالایی دارند و اگر انتخاب درستی نداشته باشید، ممکن است در خرید متضرر گردید. در ادامه به معیارهای مهم در زمان خرید مادربرد گیگابایت اشاره شده است :

پلتفرم :
در ارتباط با خرید مادربرد ، پلتفرم یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین معیارها در زمان خرید به‌شمار می‌رود. به طور کلی مادربردها با پلتفرم‌های ساخت اینتل و AMD عرضه می‌شوند و هریک از پلتفرم‌ها متناسب با کاربری در یک نوع سیستم می‌باشند.

پس از تعیین نوع پلتفرم مادربرد، شما می‌توانید نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که مادربرد انتخابی شما باید با سایر قطعات مثل پردازشگرها و کارت گرافیک‌ها سازگار باشند و به بیانی دیگر با یکدیگر همخوانی داشته باشند؛ در غیر اینصورت کارایی لازم را پدید نمی‌آورند.

سوکت پردازنده و چیپست :
سوکت پردازنده و چیپست از دومین عوامل مهم در زمان خرید محسوب می‌شوند. هر نوع CPU جهت نصب شدن روی مادربرد، به تعداد مشخصی سوکت نیاز دارد.

سوکت‌ها از نظر ابعاد بیرونی و تعداد پین‌های اتصالی با یکدیگر متفاوت هستند و باید متناسب با همان پردازنده باشند.

این پارامتر بسیار اهمیت دارد و اگر در زمان خرید به خوبی به آن توجه نکنید، در هنگام کار کردن با آن، دچار مشکل می‌شوید. مرحله‌ی بعد از انتخاب سوکت، انتخاب چیپست مناسب مهم است. چیپست‌هایی که همراه نسل‌های مختلف پردازنده ارائه می‌شوند با هم فرق می‌کنند و می‌بایست در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرند.

تعداد و نوع اسلات رم :
پارامتر سومی که در زمان خرید مادربرد گیگابایت اهمیت دارد، توجه به تعداد و نوع اسلات رم است. مادربردهایی که از تعداد زیادی اسلات برخوردار هستند؛ به طور کلی ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی دارند و می‌توان رم‌های پرقدرت‌تری روی آن‌ها نصب کرد.

معمولا به خریداران توصیه می‌شود که به سراغ مادربردهایی بروند که حداقل چهار اسلات را داشته باشند تا در آینده بتوان به راحتی آن‌ها را ارتقا داد.

همچنین توجه به نوع اسلات رم نیز مهم است. برای مثال شما باید توجه کنید که قیمت مادربرد گیگابایت شما از رم DDR4 پشتیبانی می‌کند یا رم DDR3. رم DDR4 در مقایسه با رم DDR3 از سرعت بالاتری برخوردار است و مزایای بسیاری را برای کاربران خود فراهم می‌آورد.

امکانات شبکه :
در اغلب مادربردهای جدید، حداقل یک عدد پورت LAN تعبیه شده است. در برخی موارد دیگر دو پورت LAN وجود دارد و به مراتب از قیمت بالاتری هم برخوردارند.

نکته مهم در ارتباط با پورت LAN این است که از چه کارت شبکه‌ای استفاده می‌کند. برخی از مادربردها در قیاس با مدل‌های دیگر دارای کارت شبکه بی سیم هستند و به راحتی به اینترنت متصل می‌شوند.



:: برچسب‌ها: مادربرد ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

وسایل پذیرایی به ظرف یا ظروفی گفته می‌شود که برای چیدن میز، سرو و نمایش غذا استفاده می‌شود. این شامل کارد و چنگال، ظروف شیشه‌ای، ظروف سرو و سایر موارد سرو و همچنین تزئین است. از ظروف سفره برای چیدن میز، صرف غذا یا سرو غذا استفاده میشود. این وسایل می‌توانند از شیشه، سرامیک، سفال، ظروف سنگی یا چینی باشند.  وسایل پذیرایی با توجه به مذهب، فرهنگ و آشپزی می‌تواند متفاوت است. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد برخی از انواع وسایل پذیرایی را معرفی نماییم این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

وسایل پذیرایی از مهمان

وسایل پذیرایی از مهمان شامل کاسه‌های سرو، بشقاب‌ها، کاسه‌های سالاد، کاسه‌های دسر، کاسرول‌ها، قابلمه‌های سوپ‌خوری، قابلمه‌های چای و سایر غذاهایی است که برای آوردن و ارائه غذا استفاده می‌شوند. ظروفی مانند قاشق، ملاقه، انبر و ظروف مورد استفاده برای سرو نوشیدنی نیز در این دسته طبقه بندی می‌شوند.

 ظروف غذاخوری

ظروف غذاخوری که به عنوان ظروف چینی نیز شناخته می‌شوند، از چیزهایی تشکیل شده‌اند که برای سرو تک تک غذا‌ها در طول وعده غذایی استفاده می‌شوند. ظروف غذاخوری شامل مجموعه ای از ظروف است که از بشقاب و کاسه اصلی تا ظروف غذاخوری تخصصی تر با اشکال، رنگ ها و اندازه های منحصر به فرد برای اهداف خاص را شامل می شود. وعده های غذایی سرو شده بر انتخاب و چیدمان ظروف شام تاثیر می گذارد. معمولاً با موادی مانند ملامین، چینی، شیشه، ظروف سنگی یا چوبی ساخته می‌شود.

ظروف نقره

ظروف نقره‌ای که به عنوان ظروف تخت نیز شناخته می‌شوند، از کارد و چنگال مانند قاشق، چنگال و چاقو تشکیل شده‌اند. بسته به تنوع ممکن است از نظر اندازه و شکل متفاوت باشند. ظروف نقره دارای قیمت‌های مختلفی هستند که بسته به بودجه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

ظروف نوشیدنی

ظروف نوشیدنی در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد و معمولا بسته به نوشیدنی انتخاب می‌شود.

لیست وسایل پذیرایی

سرویس‌های ضروری بسته به سبک زندگی و نیازها از خانواده‌ای به خانواده دیگر متفاوت است. اگر وسایل دکوری پذیرایی  کاربردی و همه کاره را انتخاب کنید، همیشه ظروف سرو مناسب را خواهید داشت، چه برای باربیکیو و چه برای شام. در اینجا لیستی از وسایل پذیرایی از مهمان وجود دارد که نیازهای شما را برآورده می‌کند.

کاسه چینی یا سرامیکی کوچک و متوسط

این کاسه‌ها ضروری‌ و همه کاره هستند. کوچک‌ها را می‌توان برای پیش‌غذاهایی مانند زیتون و آجیل یا برای سس‌ها و تاپینگ‌ها استفاده کرد. آنها همچنین برای سوپ یا میوه‌های تازه خوب هستند. کاسه‌های متوسط ​​برای سرو غذاهای جانبی مانند سالادهای برگ دار، پاستا، برنج، بیسکویت، رول شام یا نان عالی هستند. خرید این کاسه‌ها به رنگ سفید باعث می‌شود که به راحتی با هر الگوی چینی هماهنگ شوید. شما می‌توانید آنها را در هر کجا پیدا کنید.

کاسه چوبی بزرگ

کاسه‌های چوبی روی میز از زیباترین وسایل تزیینی حال پذیرایی هستند. سالادها اغلب در کاسه‌های چوبی بزرگ سرو می‌شوند و برخی افراد ادعا می‌کنند که حتی طعم سالاد را بهتر می‌کنند. غذاهای دیگری مانند ماکارونی، برنج، سیب زمینی و سبزیجات پخته را می‌توان در آنها سرو کرد. حتی می‌توانید میوه‌ها را در آنها روی میز ناهار خوری یا پیشخوان آشپزخانه به نمایش بگذارید. کاسه‌های چوبی برای ماندن در شرایط خوب نیاز به مراقبت مناسب دارند. پس از استفاده، آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید یا آن را با آب گرم و صابون بشویید. سپس آن را با یک حوله نرم خشک کنید.

پارچ آب

یک پارچ آب روی میز باعث می‌شود خانواده یا مهمانان شما به راحتی از خودشان پذیرایی کنند. سبک‌ها، شکل‌ها و الگوهای مختلفی برای پارچ آب وجود دارد. برای شام‌های رسمی‌تر یک پارچ کریستالی یا برای وعده‌های غذایی خانوادگی یک پارچ فرانسوی بگذارید. همچنین می‌توان از پارچ برای نگهداری آب میوه استفاده کرد.

ظروف سرو

شما به چند قاشق غذاخوری از جنس استیل نیاز دارید و همچنین یک چنگال سرو و انبر سالاد. از قاشق‌های سوراخ دار برای سرو ساید اوردرها مانند نخود، ذرت، لوبیا سبز و سایر سبزیجات استفاده کنید. انبر سالاد سرو سالاد را آسان می‌کند. قاشق‌های سرو برای تهیه انواع غذاها مانند پوره سیب زمینی، برنج، ماکارونی و سالاد غلات مناسب هستند و چنگال سرو شما همه چیز از گوشت تکه‌شده گرفته تا سبزیجات برشته را سرو می‌کند. از چنگال و قاشق نیز می‌توان با هم به عنوان انبر برای سرو غذاهایی مانند پاستا، پای مرغ، رول، گوشت برش داده شده و ماهی استفاده کرد.

پایه کیک و شیرینی

پایه‌های کیک از نظر ارتفاع، قطر، جنس و تعداد طبقات متفاوت است. آنها فقط برای کیک نیستند و وسایل دکوری پذیرایی هستند. می‌توانید از آنها برای نمایش کیک، دسر، آب نبات، کلوچه، پیش غذا یا میوه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هر پایه‌ای که می‌خرید می‌تواند وزن کیک یا غذایی را که به نمایش می‌گذارید نگه دارد.

بشقاب‌های مربع یا مستطیل

بیش از یکی از اینها را خریداری کنید زیرا بسیار متنوع هستند. می‌توانید دسرهایی مانند کیک و کلوچه و همچنین پیش‌غذاهایی مانند پنیر، میوه یا سبزیجات، ساندویچ، سبزیجات کبابی و حتی غذاهای اصلی مانند کباب را سرو کنید.

کلام آخر:

یافتن خرید وسایل پذیرایی از مهمانانتان به اندازه غذا مهم است. ظروف پذیرایی از میهمانان باید همیشه غذایی را که سرو می‌کنید بالا ببرد. مجموعه‌ای از ظروف ایده آل را بیابید تا ست شما را تکمیل کند و هر رویداد را به یک مهمانی خوش استایل تبدیل کنید.

منبع: وبسایت کالامان ایزد



:: برچسب‌ها: وسایل پذیرایی ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

ارسال فرش به خارج از کشور یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر به دلیل افزایش مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ایرانیان جزو افرادی هستند که معمولاً در خانه‌های خود از فرش استفاده می‌کنند و کف خانه‌هایشان را با فرش می‌پوشانند. از آن جایی که فرش‌های ایرانی از کیفیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است، شاید بتوان این کالا را به عنوان بهترین گزینه برای هدیه دادن و یا استفاده شخصی در نظر گرفت. همچنین استفاده از آن در خانه، جلوه و ظاهری زیباتر به خانه می‌دهد و باعث گرم‌تر شدن جو خانه می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از ایرانیانی که قصد مهاجرت از ایران را دارند، برایشان این موضوع اهمیت پیدا می‌کند که بهترین روش ارسال فرش به خارج از کشور کدام است و هزینه‌ها و محدودیت‌ها در این زمینه، به چه صورت است. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید مادربرد با شما صحبت کنیم این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

در این مقاله ، قصد داریم به موضوع نحوه ارسال فرش به خارج از کشور بپردازیم و نکات ویژه را در این زمینه، بررسی کنیم تا اگر قصد ارسال فرش به خارج از کشور را دارید، بتوانید در این زمینه با آگاهی کامل اقدام به عمل کنید تا در آینده برای شما مشکلی پیش نیاید.

نحوه ارسال فرش به خارج از کشور

برای ارسال فرش به خارج از کشور می‌توانید از روش های هوایی و یا دریایی استفاده کنید. این نکته را در نظر بگیرید که ارسال فرش به خارج از کشور از راه دریایی می‌تواند زمان زیادی را در پروسه حمل و نقل از شما بگیرد. به عبارتی دیگر، از زمانی که شما فرش را از طریق راه دریایی به سمت مقصد ارسال می‌کنید تا زمانی که این فرش به مقصد برسد، زمان زیادی را می‌طلبد. به خصوص اگر برای ارسال فرش به اروپا از این راه اقدام کنید. از آن جایی که دریای ایران در جنوب کشور واقع شده است و کشتی برای حمل بار به اروپا مجبور است شبه جزیره عربستان را دور زده و از دریای سرخ و از تنگه عبور کرده و به دریای مدیترانه راه پیدا کند و پس از آن بر اساس مقصدی که در اروپا تعیین شده است، مسیر بعدی را طی کند؛ به همین دلیل، ارسال فرش به خارج از کشور به اروپا، بسیار زمان بر است. ولی در نظر داشته باشید که این راه ارسال بار، راهی ارزان قیمت تر از ارسال هوایی می‌باشد.

همان طور که قبلاً به آن اشاره شد، شما می‌توانید برای ارسال فرش به خارج از کشور، از طریق هوایی و از راه فریت بار اقدام کنید. در این روش، فرش شما با بسته بندی مخصوص و با استفاده از هواپیما به خارج از کشور ارسال می‌شود و در مدت زمانی بسیار کوتاه، به مقصد می‌رسد. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ارسال فرش به خارج از کشور از طریق راه هوایی، گران قیمت تر است.

به طور کلی، ارسال فرش به خارج از کشور بر اساس نوع فرش به سه دسته تقسیم می‌شود که در ادامه، به توضیح روش ارسال هر کدام از این سه دسته می‌پردازیم.

یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه فریت‌های بین‌المللی و ارسال بار و فرش به خارج از کشور، شرکت تی اکسپرس می‌باشد که به صورت تخصصی در این حوزه مشغول فعالیت رسمی می‌باشد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه ارسال فرش دستباف به خارج از کشور، با کارشناسان شرکت تی اکسپرس در ارتباط باشید تا به صورت دقیق، توسط افراد ماهر در این زمینه راهنمایی شوید.

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در زمینه ارسال فرش دستباف به خارج از کشور این است که هر مسافر می‌تواند به همراه خود، تا 20 متر فرش دستباف را به مقصد خارج از کشور، حمل کند. توجه داشته باشید که در این خصوص، محدودیتی در خصوص تعداد فرش همراه مسافر وجود ندارد و در صورتی که جمع متراژ فرش‌هایی که فرد مسافر به همراه خود دارد، 20 متر و یا کم‌تر باشد، ارسال و حمل آن به مقصد خارج از کشور، ایرادی ندارد.

شایان ذکر است که فرش‌هایی که ارزش میراث فرهنگی دارند و جزو میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شوند را نمی‌توان به خارج از کشور ارسال کرد. در حقیقت، ارسال این فرش‌ها به خارج از کشور، جرم محسوب می‌شود و در صورتی که آن را کشف کنند، به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود و فرد نیز به عنوان قاچاقچی اموال میراث فرهنگی، مورد تنبیه و مجازات قرار می‌گیرد.

نکته دیگری که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که همواره در خاطرتان باشد که همراه بردن فرش به کشورهای عربستان، عراق و سوریه، ممنوع می‌باشد.

هزینه‌های ارسال فرش به خارج از کشور

فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت ارسال فرش به خارج از کشور نقش دارند که می‌توان از میان این فاکتورها، به نوع فرش، تعداد آن، حجم فرش‌ها، ارزش و قیمت فرش و نیز هزینه‌های حمل و نقل شرکت هوایی و یا دریایی مورد نظر برای ارسال فرش به خارج از کشور، اشاره کرد. بدیهی است که هر چه قیمت فرش بیشتر باشد، هزینه ارسال آن نیز بیشتر می‌شود.

از مهم‌ترین عوامل دیگری که می‌تواند در هزینه‌های ارسال فرش به خارج از کشور نقش پر رنگی داشته باشد باید به مسافت مبدأ تا مقصد اشاره کرد. مسلماً هزینه ارسال فرش به کشور آمریکا بسیار بیش‌تر از هزینه ارسال فرش به ارمنستان می‌باشد. به هر حال، راه طولانی‌تر در هر انتقال باری، هزینه بیشتری را نیز می‌طلبد.

در زمینه ارسال فرش به خارج از کشور، باید در نظر داشته باشید که هر گونه سهل انگاری در فرایند ارسال بسته (از فرایند بسته بندی در مبدأ تا ترخیص در مقصد) می‌تواند سبب خسارت و یا هزینه‌های بیشتر برای فرد شود؛ به همین علت، بهتر است که این کار را از صفر تا صد به شرکتی متخصص در این زمینه بسپارید تا ایرادی متوجه کار شما نشود.



:: برچسب‌ها: فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()